Είναι δεδομένο ότι κάθε στόχος της θεραπείας ορίζεται εξατομικευμένα και η μέθοδος που χρησιμοποιούμε προσαρμόζεται σε κάθε παιδί ανάλογα με τις ανάγκες του, τις επιθυμίες του, την ηλικία του, την προσωπικότητά του.
Στις συνεδρίες άρθρωσης-φωνολογίας η σχετική άνεση χρόνου μας επιτρέπει να είμαστε λίγο περισσότερο δημιουργικοί: μας εμπνέουν οι ίδιοι οι ήχοι της ομιλίας, η πρώτη κουβέντα του μαθητή μόλις μπει, το βιβλίο που θα διαλέξει, τα ρούχα που φορά-σχεδόν τα πάντα. Έτσι χτίζουμε από το τίποτα σχεδόν, συνεδρίες σαν αυτή:
Ζωγραφίσαμε μία λίμνη σε ρολό χαρτί. Μέσα στη λίμνη μας φτιάξαμε ένα διάδρομο που θα ακολουθήσουν τα παπάκια μας για να φτάσουν τη μαμά-πάπια. Βοηθήσαμε το παπάκι να φτάσει στην πρώτη καμπύλη λέγοντας τον ήχο που είχαμε τοποθετήσει "θθθθθθθθθθθθ ι" και συνεχίσαμε στην επόμενη καμπύλη "θθθθθθθθθθ α" και μέχρι το τέλος "θθθθθθθθθθ ο". Μετά από επαναλήψεις φτάσαμε να έχουμε τον ήχο |θ| σε συλλαβές: θι-θα-θο και ήταν πιο εύκολο να τοποθετήσουμε τον ήχο και σε λέξεις "θθθήκη-θθθάμα-θθθολό".
Ενδυνάμωση χειλιών
Χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα πόσης από καλαμάκια της Oral Placement Therapy (άσκηση πιο κοντά σε νερό δε γίνεται!) και τα bite blocks για τη γνάθο.
Λεπτή κινητικότητα
Παίξαμε με τους Βατράχους μας για να μάθουμε να χρησιμοποιούμε τα δάχτυλα ανεξάρτητα.
Οπτικοκινητικός Συντονισμός
Παίξαμε με το παιχνίδι του Ψαρέματος. (Χρησιμοποιώ μικρό γιατί νομίζω ότι είναι λίγο πιο δύσκολο από το μεγάλο.)
Ζωγραφική-Έκφραση μέσω της τέχνης
Η μαθήτριά μου ζωγράφισε την πιο όμορφη λίμνη με ψάρια, χταπόδια και αστερίες που έχετε δει ποτέ!
Εξιστόρηση, Ανάπτυξη λεξιλογίου
Αφού διαβάσαμε το "Ασχημόπαπο" μαζί, οργανώσαμε δραματοποιημένη εξιστόρηση με τους ήρωες του παραμυθιού σε μινιατούρες, συζητήσαμε για το παραμύθι και σημειώσαμε λέξεις με |θ|
Εύκολο! Και απλό, πολύ απλό. Όπως αρέσει στα παιδιά!
(Σημ. Το άρθρο περιέχει links για δική σας εξυπηρέτηση και έμπνευση. Δεν είναι διαφημιστικό.)
Στις συνεδρίες άρθρωσης-φωνολογίας η σχετική άνεση χρόνου μας επιτρέπει να είμαστε λίγο περισσότερο δημιουργικοί: μας εμπνέουν οι ίδιοι οι ήχοι της ομιλίας, η πρώτη κουβέντα του μαθητή μόλις μπει, το βιβλίο που θα διαλέξει, τα ρούχα που φορά-σχεδόν τα πάντα. Έτσι χτίζουμε από το τίποτα σχεδόν, συνεδρίες σαν αυτή:
Η λίμνη
Άρθρωση Ζωγραφίσαμε μία λίμνη σε ρολό χαρτί. Μέσα στη λίμνη μας φτιάξαμε ένα διάδρομο που θα ακολουθήσουν τα παπάκια μας για να φτάσουν τη μαμά-πάπια. Βοηθήσαμε το παπάκι να φτάσει στην πρώτη καμπύλη λέγοντας τον ήχο που είχαμε τοποθετήσει "θθθθθθθθθθθθ ι" και συνεχίσαμε στην επόμενη καμπύλη "θθθθθθθθθθ α" και μέχρι το τέλος "θθθθθθθθθθ ο". Μετά από επαναλήψεις φτάσαμε να έχουμε τον ήχο |θ| σε συλλαβές: θι-θα-θο και ήταν πιο εύκολο να τοποθετήσουμε τον ήχο και σε λέξεις "θθθήκη-θθθάμα-θθθολό".
Ενδυνάμωση χειλιών
Χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα πόσης από καλαμάκια της Oral Placement Therapy (άσκηση πιο κοντά σε νερό δε γίνεται!) και τα bite blocks για τη γνάθο.
Λεπτή κινητικότητα
Παίξαμε με τους Βατράχους μας για να μάθουμε να χρησιμοποιούμε τα δάχτυλα ανεξάρτητα.
Οπτικοκινητικός Συντονισμός
Παίξαμε με το παιχνίδι του Ψαρέματος. (Χρησιμοποιώ μικρό γιατί νομίζω ότι είναι λίγο πιο δύσκολο από το μεγάλο.)
Ζωγραφική-Έκφραση μέσω της τέχνης
Η μαθήτριά μου ζωγράφισε την πιο όμορφη λίμνη με ψάρια, χταπόδια και αστερίες που έχετε δει ποτέ!
Εξιστόρηση, Ανάπτυξη λεξιλογίου
Αφού διαβάσαμε το "Ασχημόπαπο" μαζί, οργανώσαμε δραματοποιημένη εξιστόρηση με τους ήρωες του παραμυθιού σε μινιατούρες, συζητήσαμε για το παραμύθι και σημειώσαμε λέξεις με |θ|
Εύκολο! Και απλό, πολύ απλό. Όπως αρέσει στα παιδιά!
(Σημ. Το άρθρο περιέχει links για δική σας εξυπηρέτηση και έμπνευση. Δεν είναι διαφημιστικό.)
Ευαγγελία Δ. Σούπη
Λογοθεραπεύτρια
Κομνηνών 39 και Χασιώτη
Ιωάννινα
evageliasoupi@gmail.com
Λογοθεραπεύτρια
Κομνηνών 39 και Χασιώτη
Ιωάννινα
evageliasoupi@gmail.com
κατα τη γνωμη μου ειναι το αρθρο οπως ακριβως πρεπει να ειναι ενα αρθρο. με τις αναλυτικες του πληροφοριες για την ολη διαδικασια,τα links για τα παντα, εικονες για ακριβη περιγραφη, τα εχει ολα!! μπραβο! μη σταματας να κανεις τετοια post, μας κανεις ολους καλυτερους!! ευη κ.
ΑπάντησηΔιαγραφή